Předmětem těchto Všeobecných obchodních podmínek pro provádění servisních prací (dále jen „VOPSP“) je úprava právních vztahů mezi:
AUTOCENTRUM M.L.M, spol. s r.o., IČ: 28277015, se sídlem V Kůtě 312, 688 01 Uherský Brod - Havřice, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně oddíl C, vložka 58128 (dále jen „MLM“)
a objednatelem zakázky (dále jen „zákazník“) a jsou nedílnou součástí smlouvy o dílo uzavřené mezi společností MLM a zákazníkem, majíce povahu obchodních podmínek ve smyslu ustanovení § 273 obchodního zákoníku, v platném znění.
Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na veškeré smlouvy o dílo uskutečněné mezi společností MLM a zákazníkem včetně veškerých v této souvislosti poskytovaných služeb. Od těchto obchodních podmínek se lze v jednotlivém případě odchýlit pouze na základě písemné dohody MLM a zákazníka. Ústní prohlášení učiněná vůči zákazníkům zaměstnanci MLM tuto společnost nezavazují.
Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou pro zákazníka závazné od okamžiku, kdy vstoupí do právního vztahu s MLM, tedy od okamžiku, kdy je mezi MLM a zákazníkem učiněn jakýkoliv právní úkon písemnou formou.
Veškeré smlouvy o dílo uzavírané mezi MLM a zákazníkem musí být činěny písemně, včetně veškerých změn či dodatků.
Zákazník přijímá a uznává následující VOPSP jako závazné pro všechna plnění, která mají být provedena v rámci prací na motorových vozidlech (předmět zakázky). Tyto VOPSP jsou uveřejněny na internetové adrese www.autocentrum-mlm.cz a dále vyvěšeny a k dispozici v příjmu oprav MLM.
1. Smlouva o dílo (dále jen „zakázka“) je závazná od okamžiku, kdy zákazník podepíše zakázkový list, který odkazuje na tyto VOPSP. Zákazník si může od MLM tyto VOPSP bezplatně vyžádat.
2. V zakázkovém listu je nutné uvést rozsah prací a případně také požadovaný termín jejich dokončení.
3. V případech, které nesnesou odkladu, lze Zakázku a rozšíření rozsahu prací sjednat nebo změnit i elektronickou formou – e-mailem a to za podmínky, že e-mailová adresa zákazníka byla na Zakázce uvedena, přičemž písemná komunikace musí mezi MLM a zákazníkem probíhat na e-mailových adresách, uvedených v Zakázce a z firemních e-mailových adres MLM.
4. MLM má právo v případě potřeby provedením opravy pověřit třetí osoby, přitom odpovídá za kvalitu a jakost opravy, jako by opravu provedl sám.
5. MLM se zavazuje v rámci provádění zakázky poskytnout potřebou součinnost zákazníkovi, zákazníkem pověřené osobě nebo zástupcům pojišťovny, při šetření a vyhodnocování pojistné události vzniklé na předmětu zakázky. Za potřebou součinnost se považuje zejména umožnění přístupu k předmětu zakázky, zpracování přehledu škod a rozpočtů oprav, poskytnutí konzultací týkajících se obnovení provozuschopnosti předmětu zakázky a s tím související komunikace s pojišťovnou, vše v nezbytné míře potřebné pro provedení šetření pojistné události. Bez výslovného zmocnění není MLM oprávněn ani povinen činit jménem zákazníka nebo vlastníka/provozovatele předmětu zakázky jakékoliv právní úkony v souvislosti s šetřením pojistné události. Plnění povinností dle tohoto odstavce se považuje za práce na provedení zakázky, bez ohledu na to zda jsou přímo výslovně uváděny v zakázkovém listu či nikoliv.
1. Cenové údaje v Zakázce jsou stanoveny jako orientační a předběžné s tím, že zákazník si je vědom, že skutečná cena je odvislá od rozsahu provedené opravy nebo servisní práce.
2. Provedení prací nad rámec sjednané zakázky vyžaduje předchozí souhlas zákazníka.
3. MLM je oprávněn překročit sjednanou cenu bez souhlasu zákazníka v rozsahu stanoveném obecně závaznými předpisy. Nad rámec takto navýšené ceny je možné cenu překročit pouze se souhlasem zákazníka.
4. Souhlas s rozšířením Zakázky nebo souhlas se zvýšením ceny je možno učinit i způsobem uvedeným v čl. I odst. 3 těchto VOPSP.
MLM je povinen dodržet termín dokončení, který byl v zakázce označen jako závazný. Pokud se změní nebo rozšíří rozsah prací oproti původní zakázce, a následkem toho není možné původní termín dokončení dodržet, je MLM povinen sdělit zákazníkovi nový termín dokončení, bez zbytečného odkladu, jakmile tuto skutečnost zjistí.
1. Předání předmětu zakázky a jeho převzetí zákazníkem se provádí v provozovně MLM, není-li dohodnuto jinak.
2. Pokud zákazník nepřevezme předmět zakázky do 10 dnů od termínu sjednaném v zakázce nebo od oznámení o dokončení zakázky vzniká MLM právo účtovat parkovné ve výši 200,-Kč plus DPH za každý den, kdy je zákazník v prodlení s převzetím.
3. Ocitne-li se zákazník v prodlení s převzetím předmětu zakázky, přechází nebezpečí škody na předmětu zakázky na zákazníka a to prvním dnem prodlení.
1. Cenu prací účtuje MLM na základě svého ceníku servisních prací, který je zveřejněn v příjmu oprav. V případě změny ceníku je rozhodující cena platná v den přijetí zakázky.
2. Ceny prací, náhradních dílů a materiálu se pro každý výkon ve faktuře vykazují zvlášť.
3. Požaduje-li zákazník odvoz nebo přistavení předmětu zakázky do jiného místa dle jeho určení, provádí se tak pouze na náklady a riziko zákazníka. Cena je účtována podle ceníku platného v den uskutečnění odvozu nebo přistavení vozidla.
4. Část ceny zakázky v rozsahu 10% celkové ceny servisních prací uvedené na zakázce (předběžně sjednaná cena zakázky), je určena na administrativní, organizační a logistické zajištění a zpracování zakázky (administrativní úkony), přičemž veškeré tyto administrativní úkony provádí MLM nejpozději do 12hodin od sjednání zakázky. V případě, že zákazník před provedením zakázky platně odstoupí od smlouvy o dílo, a to z důvodu neležícího na straně MLM, je povinen zaplatit MLM částku, která připadá na práce již vykonané, nejméně však částku určenou na administrativní úkony, a nahradit mu účelně vynaložené náklady. Za účelně vynaložené náklady se považují i náklady na splnění povinnosti dle čl. I.5 těchto VOPSP.
1. Cena zakázky je splatná ihned při převzetí předmětu zakázky zákazníkem, nestanoví-li daňový doklad vystavený MLM pozdější den splatnosti.
2. V případě prodlení zákazníka s úhradou ceny zakázky zákazník a MLM sjednávají úrok z prodlení ve výši 0,1% z celkové ceny zakázky za každý započatý den prodlení.
3. MLM je oprávněn požadovat na zákazníkovi složení přiměřené zálohy na cenu zakázky; pro případ nesložení vyžádané zálohy má MLM právo pozastavit provádění díla do doby připsání zálohy na účet MLM nebo do jejího zaplacení v pokladně MLM. O dobu prodlení zákazníka se zaplacením zálohy se prodlužuje sjednaný termín dokončení díla.
1. MLM je oprávněn zadržet předmět zakázky k zajištění své splatné pohledávky za zákazníkem. Zadržovací právo lze uplatnit vůči všem závazkům zákazníka.
2. V případě zadržení předmětu zakázky MLM bez zbytečného odkladu písemně vyrozumí zákazníka o zadržení předmětu zakázky a jeho důvodech.
3. Zadržovací právo zaniká zánikem zajištěné pohledávky anebo vydáním zadrženého předmětu zakázky zákazníkovi oproti poskytnutí jistoty v takové formě, která bude MLM odsouhlasena.
1. Ustanovení tohoto článku se týká pouze odpovědnosti za vady mimozáručních oprav nebo servisních prací. Záruční opravy nových vozidel se řídí obecně platnými právními předpisy o odpovědnosti za vady prodané věci.
2. Dodavatel poskytuje na provedené mimozáruční opravy a servis záruku v rozsahu a za podmínek stanovených obecně závaznými právními předpisy.
3. Na běžné opotřebení se záruka nevztahuje, stejně tak se záruka nevztahuje na poškození způsobená použitím vozidla k účelu, k němuž nejsou výrobcem určena nebo způsobená nedodržením pravidel a podmínek stanovených pro provoz vozidla a jeho údržbu výrobcem nebo dovozcem vozidla.
4. Zákazník je povinen při převzetí předmětu zakázky si jej prohlédnout a v případě, že zjistí vady nebo poškození je povinen takto zjištěné vady nebo poškození ihned písemně označit při předání předmětu zakázky, jinak se má za to, že převzal předmět zakázky od MLM bez vad a poškození. Nevytkne-li zákazník při převzetí předmětu zakázky vady a poškození, jež bylo možno při převzetí zjistit při přebírání předmětu zakázky, nevzniká mu nárok z včasně uplatněných vad nebo poškození zakázky.
5. V ostatních případech vad, které se projeví až při následném provozu předmětu zakázky, po jeho převzetí zákazníkem, musí zákazník vady písemně oznámit neprodleně po jejich zjištění společnosti MLM s tím, že reklamované vady nebo jejich projevy musí být přesně a nezaměnitelně v reklamaci specifikovány. Oznámí-li zákazník vady ústně, vydá MLM zákazníkovi písemné potvrzení o uplatnění vad.
6. MLM důvodně reklamovanou vadu, podléhající záruce odstraní na své náklady. V naléhavých případech může být odstranění vady provedeno jinou odbornou osobou, jejíž provozovna se nachází nejblíže místu umístění vozidla, kterého se vada týká, za předpokladu, že zákazník předem písemně požádá MLM o možnost provedení opravy třetí osobou, a MLM schválí odstranění vady MLM konkrétně označenou třetí osobou. MLM nese náklady na mzdu, materiál a přepravné nezbytné k provedení opravy zjištěné a důvodně reklamované vady. Náklady na odtažení vozidla, jehož se vada týká, jdou k tíži zákazníka.
7. Pokud se i přes opakované pokusy o opravu nepodaří vadu odstranit, může zákazník požadovat slevu z ceny zakázky nebo od dohody o provedení prací odstoupit.
8. Na opravy provedené dle písemného požadavku zákazníka pouze provizorně na dobu dočasnou nebo přes písemné upozornění na nevhodnost požadavku zákazníka se záruka neposkytuje a zákazník nese riziko škody.
9. Záruku nelze uplatnit v následujících případech:
V Uh. Brodě dne 30.01.2011
za AUTOCENTRUM M.L.M, spol. s r.o.
Miroslav Smrtka
jednatel společnosti
Všeobecné obchodní podmínky ke stažení ve formátu pdf.